| UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA BINTULU SARAWAK CAMPUS
list of latest announcement

Pelajar boleh membuat penilaian melalui portal Putra Learning Hub (www.learninghub.upm.edu.my/ta) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing, mulai 28 Ogos hingga 1 Oktober 2017 (minggu ke-10 hingga 14). 

TAHNIAH UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA KAMPUS BINTULU!!

Mendapat Anugerah 5 Star LAMAN WEB AGENSI PERSEKUTUAN SARAWAK 2017.

Tahniah daripada:
JAWATANKUASA PEMANDU INOVASI (JKPI) AGENSI - AGENSI PERSEKUTUAN SARAWAK.

Sila layari laman sesawang : www.btu.upm.edu.my

 

 

 


Tarikh: 18 November 2017 (Sabtu)

Tempat: Dewan Taklimat, Bangunan Pentadbiran, UPMKB

Masa : 8.00 pagi - 5.00 petang


Sila klik untuk muat turun Borang:

Borang Pendaftaran Kursus Penternakan Ayam Pedaging


Yuran penyertaan:

Staf UPMKB : RM50.00

Peserta Luar : RM100.00


Pertanyaan
:

Tel: 086-855667 - En. Mohamad Nasri
No. H/P: 012-3509679 - Pn. Azizah Abdul Manaf
No. H/P: 013-8383212 - Pn. Jega Jantai
No. H/P: 013-8881446 - Pn. Norbaya Che Rus
No. H/P: 013-8482352 - En. Nalong Buda

No. Fax: 086-855283 


Tarikh
tutup penyertaan16 November 2017 (Khamis)


Anjuran
:

Taman Pertanian Universiti (TPU), FSPM, UPMKB, Sarawak

Tarikh: 09 Disember 2017 (Sabtu)

Tempat: Dewan Taklimat, Bangunan Pentadbiran, UPMKB

Masa : 8.00 pagi - 5.00 petang


Sila klik untuk muat turun Borang:

Borang Pendaftaran Kursus Penternakan Burung Puyuh


Yuran penyertaan:

Staf UPMKB : RM50.00

Peserta Luar : RM100.00


Pertanyaan
:

Tel: 086-855667 - En. Mohamad Nasri
No. H/P: 012-3509679 - Pn. Azizah Abdul Manaf
No. H/P: 013-8383212 - Pn. Jega Jantai
No. H/P: 013-8881446 - Pn. Norbaya Che Rus
No. H/P: 013-8482352 - En. Nalong Buda

No. Fax: 086-855283 


Tarikh
tutup penyertaan06 Disember 2017 (Rabu)


Anjuran
:

Taman Pertanian Universiti (TPU), FSPM, UPMKB, Sarawak

Pelajar boleh membuat penilaian melalui portal Putra Learning Hub (learninghub.upm.edu.my/ta) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing mulai 6 hingga 12 November 2017.

Pelajar boleh membuat penilaian melalui portal Putra Learning Hub (learninghub.upm.edu.my/ta) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing mulai 20 Nov hingga 24 Dis 2017.

Klik disini untuk maklumat lanjut: Seminar e-Usahawan

Sila klik disini untuk Borang Pendaftaran >> ECO-FIT ROAD AND TRAIL CHALLENGE 2.0

Assalamualaikum W.B.T & Salam Sejahtera,

Sukacita dimaklumkan bahawa Dr. Ong Kian Huat telah dinaikkan pangkat ke Profesor Madya (DS54) berkuatkuasa mulai 01 Feb 2018.

Sekian untuk makluman dan diucapkan tahniah.

Untuk maklumat lanjut sila klik ==> PERMOHONAN DALAMAN BAGI LEPASAN DIPLOMA DAN ASASI SAINS PERTANIAN UPM

Sistem Permohonan Dalaman Bagi Lepasan Diploma Dan Asasi Sains Pertanian UPM Akan Mula Dibuka Pada 16 Mac 2018 Sehingga 20 April 2018 mulai jam 08:00 AM melalui laman web :- https://smp.upm.edu.my/dalaman

Assalamualaikum W.B.T & Salam Sejahtera,

Sekian untuk makluman dan diucapkan tahniah.

Untuk maklumat lanjut, sila klik DISINI

For more info, please click HERE

For more info, please click HERE.

Pelajar boleh membuat penilaian melalui portal Putra Learning Hub (learninghub.upm.edu.my/ta) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing mulai 23 April hingga 27 Mei 2018.

Pelajar boleh membuat penilaian melalui portal Putra Learning Hub (learninghub.upm.edu.my/ta) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing mulai 23 April hingga 27 Mei 2018.

Pelajar boleh membuat penilaian melalui portal Putra Learning Hub (learninghub.upm.edu.my/ta) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing mulai 07 - 18 Mei 2018.

 

 

 

 

 

 

 

 

 











"SEMOGA MENDAPAT KEJAYAAN YANG CEMERLANG"

FreeMeal@FreeShop

Friday | 1st Week | Monthly

Free meal and stuff distribution for UPMKB students.

Location: Islamic Centre, UPMKB
Time: 4.15 PM

Students can make assessment via the Putra Learning Hub portal (learninghub.upm.edu.my/ta) which can be accessed using their UPM-ID starting from 03 Sept - 07 Oct 2018.

Untuk makluman semua staf UPMKB, Bahagian Kesihatan Pelajar UPMKB akan mengadakan pemeriksaan kesihatan, seperti berikut :

1. PEMERIKSAAN BMI
2. PEMERIKSAAN (TEKANAN DARAH BP)
3. PEMERIKSAAN GULA DALAM DARAH

Tarikh : 06 September 2018 ( Khamis )
Masa : 02 : 00 Ptg Sehingga 5 : 00 Ptg

* Bagi staf yang hendak membuat pemeriksaan Gula Dalam Darah diwajibkan untuk berpuasa ( cuma boleh minum air kosong sahaja ) bermula jam 10: 00 MLM pada 05 SEPTEMBER 2018 ( RABU )
* Sila datang untuk pemeriksaan Gula Dalam Darah Pada

08 : 00 Pagi ( 06 September 2018 )

Untuk keterangan lanjut sila hubungi Bhg. Kesihatan Pelajar UPMKB, di talian 086-855305


For more info, please click here:

>> GOAT HUSBANDRY COURSE INFO

Dinner for Homecoming Alumni @ Bintulu 2018

For the first time, University Putra Malaysia Campus Bintulu Sarawak and UPM Alumni Center will hold a Dinner for Homecoming Alumni @ Bintulu 2018 on 10 November 2018 * at * Hotel Promenade Bintulu. * The ceremony will start at 8.00 pm.

Therefore, we would like to call home all UPM Alumni especially the UPMKB Alumni to attend this dinner.

For those who want to participate please fill out the online form below;

https://goo.gl/forms/H4hCWvlY5PfkeXD72

Thank you.

Students can make an evaluation through the Teaching Assessment System (TA) that can be accessed via the Putra Learning Hub> OSCAR (Online Survey Collaborative and Report) portal or link learninghub.upm.edu.my/ta

For more details please log in : https://isp.ust.hk/

Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin

Penolong Pendaftar Kanan
Unit Akademik Pusat
UPM Kampus Bintulu Sarawak
 
No. Tel.: 086-855684
No. Faks: 086-855255
 

Students can make evaluations via the Putra Learning Hub portal (learninghub.upm.edu.my/ta) which can be accessed by using their respective UPM-IDs.

Sila klik disini untuk Maklumat Lanjut >> POWER RUN 2019

 

 

UPMKB FACILITIES AND EQUIPMENT RENTAL RATE

HOW TO APPLY:


Get the UPMKB Facilities and Equipment Rental Application Form at:

BAHAGIAN STRATEGIK, KOMUNIKASI KORPORAT DAN JARINGAN
Tingkat 3, Bangunan Pentadbiran,
Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu Sarawak
+086 855218/+6086 855312

Or

Download Rental Rates Facilities and Equipment UPMKB as below;
1. UPMKB Facilities and Equipment Rental Rates

Sukacita dimaklumkan bahawa Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu Sarawak (UPMKB) dengan kerjasama TEGAS akan menganjurkan ‘Youth Leadership & Entrepreneurship’ 2019 (#YLE2019). Program kerjasama ‘smart partnership’ antara TEGAS dibawah sokongan SMA - TEGAS Digital Innovation Hub (DIH) dengan pihak UPMKB ini merupakan salah satu usahasama dalam pembangunan pelajar dan belia dengan pihak industri.

Kerjasama ini melibatkan pihak TEGAS dan UPMKB bersama komuniti setempat, agensi kerajaan, agensi swasta, industri serta pakar dari dalam dan luar negara. Memfokuskan kepada pembangunan ekonomi digital, transformasi modal insan, e-keusahawan, pendidikan sepanjang hayat dan pembangunan sosial, kerjasama ini dilihat mampu memberi impak yang besar kepada pembangunan kendiri dan ekonomi anak tempatan dan negeri Sarawak khasnya.

Penyertaan percuma dan tempat adalah terhad. Sila daftar di bit.ly/YLEBTU2019

#InnovateSarawak

Pelajar boleh membuat penilaian melalui portal Putra Learning Hub (learninghub.upm.edu.my/ta) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing.

All 2nd Semeter Diploma students 2018/19 Academic Session MUST complete the questionnaire on the following link:

(Nota: The questionnaire will end on March 10, 2019)

Peluang mobiliti kepada semua pelajar siswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 02 April 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 08 April 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

#JomMasukUPMKB

Hari UPMKB Academic Open Day 2019 (Free Entry)

Date: 30 March 2019
Time: 9.00 am - 5.00 pm
Venue: Dewan Sri Kenyalang, UPMKB

p/s: Please bring along your SPM / STPM Result.

Others Activity:

1. Booth Exhibition and Product Sales by University Agriculture Park
- Booth Jualan Cenderamata
- Food and Beverage Sales Booth
- Personality Test

2. Program and Admission Briefing
- 1st Session (10.00 - 11.00 am)
- 2nd Session (3.00 - 4.00 pm)

For more info, please browse our website http://www.btu.upm.edu.my/

#HariTerbukaAkademikUPMKB2019
#DestinasiPendidikanTinggiAnda
#WeLoveUPM


Students can make evaluations via the Putra Learning Hub portal (learninghub.upm.edu.my/ta) which can be accessed by using their respective UPM-IDs.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 15 April 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.



PANDUAN MENGISI DAN MENGHANTAR  BORANG KEMASUKAN PERMOHONAN DALAMAN BAGI PROGRAM BACELOR SAINS PEMBANGUNAN MANUSIA DENGAN PENGURUSAN


PERMOHONAN KEMASUKAN

  1. Calon hendaklah memastikan bahawa perkara-perkara berikut hendaklah dipatuhi semasa mengemukakan permohonan kemasukan bagi Semester Pertama Sesi 2019/2020 :-

  2. Borang Permohonan Kemasukan lengkap diisi di bahagian yang berkaitan.

  3. Lampirkan salinan sijil dan dokumen seperti berikut:

    Salinan      -    Kad Pengenalan pemohon

    • Keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)
    • Keputusan peperiksaan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM)
    • Keputusan Transkrip Akademik(Asasi/Matrikulasi/Diploma)
    • Keputusan peperiksaan Sijil Malaysian University English Test (MUET)

  4. Salinan kad pengenalan, sijil, transkrip dan dokumen berkaitan hendaklah disahkan oleh Pegawai Kerajaan dalam kumpulan pengurusan dan professional.
  1. Tarikh tutup permohonan pada 30 April 2019

  2. Keputusan permohonan akan diumumkan pada minggu terakhir bulan Julai 2019.  Layari laman sesawang http://www.btu.upm.edu.my/ untuk semakan keputusan.

  3. Borang permohonan yang telah lengkap hendaklah dihantar kepada ;

Unit Akademik Pusat,
Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu Sarawak
Jalan Nyabau, Peti Surat 396,
97008 Bintulu, Sarawak.

Untuk pertanyaan lanjut sila hubungi Unit Akademik Pusat, Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu Sarawak di talian 086-855263 / 086-855311.

UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA PERMOHONAN KEMASUKAN KE PROGRAM DIPLOMA DAN PERSEDIAAN DIPLOMA SAINS UPM, KAMPUS BINTULU, SARAWAK SESI AKADEMIK 2019/2020

 
*** Mengatasi masalah blank page pada sistem SMP (DALAMAN), Browser Chrome KLIK DISINI./ Browser Mozilla KLIK DISINI.

  1. Permohonan secara dalam talian adalah dibuka kepada calon-calon lepasan Persediaan Diploma Sains UPMKB, lepasan Sijil Pertanian/Veterinar/Ranger Hutan dan lepasan SPM untuk memasuki program Diploma dan Persediaan Diploma Sains di UPM Kampus Bintulu, Sarawak.

  2. Hanya permohonan kemasukan daripada calon di atas sahaja dibenarkan memohon melalui Aplikasi Dalam Talian (Online Application) yang dikendalikan oleh Bahagian Kemasukan, UPM.

  3. Permohonan boleh dibuat mulai 01 MAC 2019 (JUMAAT) mulai jam 08:00 pagi melalui laman web :-
    https://smp.upm.edu.my/dalaman

  4. Sila baca panduan permohonan seperti dilampirkan dengan teliti sebelum mengisi borang permohonan.

  5. Borang permohonan bersama salinan dokumen berikut hendaklah dihantar kepada :-

    Ketua Pentadbiran Akademik dan Antarabangsa,
    Bahagian Kemasukan dan Bahagian Urus Tadbir Akademik
    Tingkat 1, Bangunan Canselori Putra,
    Universiti Putra Malaysia,
    43400 UPM SERDANG,
    Selangor.

    Salinan Dokumen yang diperlukan adalah seperti berikut :
    i. Keputusan SPM
    ii. Keputusan peperiksaan peringkat Sijil / Persediaan Diploma;
    iii. Kad Pengenalan pemohon, ibu dan bapa; dan
    iv. Slip pembayaran wang proses.

  6. Sebarang pertanyaan sila hubungi :-
    Pejabat Am : 603-9769 6059 / 603-9769 6060
    E-Mel : akd@upm.edu.my

  7. Tarikh tutup permohonan adalah pada 30 APRIL 2019 (SELASA).
UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA PERMOHONAN KEMASUKAN KE PROGRAM DIPLOMA DAN PERSEDIAAN DIPLOMA SAINS UPM, KAMPUS BINTULU, SARAWAK SESI AKADEMIK 2019/2020

 

  1. Pastikan anda membaca setiap arahan yang dinyatakan sebelum mengakses Borang Permohonan Dalam Talian.

  2. Sila kenal pasti kategori anda :-
    A. Permohonan ke Program Diploma
    i. Lepasan Sijil Pertanian / Sijil Renjer Hutan / Sijil Penternakan = Kategori (SC)
    ii. Lepasan Persediaan Diploma Sains UPM Kampus Bintulu, Sarawak = Kategori (PD)

    B. Permohonan ke Program Persediaan Diploma Sains
    Lepasan SPM tahun semasa atau tahun sebelum yang tidak memenuhi 5 kredit
    i. Lepasan SPM tahun semasa aliran Sains (SA)
    ii. Lepasan SPM tahun semasa aliran Sastera (AA)
    iii. Lepasan SPM tahun 2017 dan sebelum
    - Aliran sains (SC)
    - Aliran Sastera (AC)

    Kesilapan memilih kategori akan membuatkan permohonan anda TIDAK diproses.

  3. Sila kenal pasti program pengajian yang bakal anda pilih.
    (Rujuk Senarai Nama Program dan Syarat Khas Program melalui url kemasukan)
    https://smp.upm.edu.my/promosi

  4. Pastikan anda mengisi semua maklumat dengan betul dan tepat dalam borang permohonan terutamanya NOMBOR KAD PENGENALAN.

  5. Pastikan anda mengisi semua ruangan WAJIB yang bertanda ( * ).

  6. Pastikan anda menekan butang SAH dan HANTAR bagi menghantar Borang Permohonan DalamTalian.

  7. Pastikan anda MENCETAK BORANG PERMOHONAN sebagai bukti permohonan telah selamat diterima oleh sistem.

  8. Pastikan anda MEMBUAT SEMAKAN SEMULA Borang Permohonan Atas Talian bagi memastikan anda telah berjaya mengemukakan permohonan.

  9. Bayaran wang proses sebanyak RM15.00 perlu dibayar melalui CIMB BANK BERHAD. CETAK BUKTI PEMBAYARAN wang proses dan hantar bersama borang permohonan. Tulis nama dan nombor kad pengenalan anda pada slip yang dicetak untuk tujuan rujukan.

    (Rujuk pautan ke Pembayaran).
    Maklumat pembayaran adalah seperti berikut :
    No. Akaun Bank : 8002155042
    Nama Bank : CIMB BANK BERHAD
    Nama Akaun : U.P.M COLLECTION
    Cawangan Bank : CAWANGAN UPM SERDANG

  10. Tarikh tutup permohonan adalah pada 30 APRIL 2019 (SELASA).

    Unit Kemasukan
    Bahagian Kemasukan
    Universiti Putra Malaysia

UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA PANDUAN PERMOHONAN KEMASUKAN KE KEMASUKAN KE PROGRAM BACELOR SESI AKADEMIK 2019/2020

 

  1. Permohonan secara dalam talian adalah dibuka kepada calon-calon lepasan Diploma UPMKB, lepasan Asasi Sains Pertanian UPM untuk memasuki program Bacelor di UPM.

  2. Hanya permohonan kemasukan daripada calon di atas sahaja dibenarkan memohon melalui Aplikasi Dalam Talian (Online Application) yang dikendalikan oleh Bahagian Kemasukan, UPM.

  3. Permohonan boleh dibuat mulai 01 MAC 2019 (JUMAAT) mulai jam 08:00 AM melalui laman web :- https://smp.upm.edu.my/dalaman
  4. Sila baca panduan permohonan seperti dilampirkan dengan teliti sebelum mengisi borang permohonan.

  5. Borang permohonan bersama salinan dokumen berikut hendaklah dihantar kepada :-
    Ketua Pentadbiran Akademik dan Antarabangsa,
    Bahagian Kemasukan dan Bahagian Urus Tadbir Akademik
    Tingkat 1, Bangunan Canselori Putra,
    Universiti Putra Malaysia,
    43400 UPM SERDANG,
    Selangor.

    Dokumen yang diperlukan adalah seperti berikut :
    i. Keputusan peperiksaan Diploma/Asasi Sains Pertanian;
    ii. Keputusan MUET;
    iii. Salinan Kad Pengenalan ibu dan bapa; dan
    iv. Slip pembayaran wang proses.

  6. Sebarang pertanyaan sila hubungi :-
    Pejabat Am : 603-9769 6059 / 603-9769 606
    E-Mel : akd@upm.edu.my
  7. Tarikh tutup permohonan adalah pada 30 APRIL 2019 (SELASA).

 

UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA PANDUAN PERMOHONAN KEMASUKAN KE KEMASUKAN KE PROGRAM BACELOR SESI AKADEMIK 2019/2020

 

  1. Pastikan anda membaca setiap arahan yang dinyatakan sebelum mengakses Borang Permohonan Dalam Talian.

  2. Sila kenal pasti kategori anda :-
    i. Lepasan Diploma UPMKB = FB
    ii. Lepasan Asasi Sains Pertanian = M2
    Kesilapan memilih kategori akan membuatkan permohonan anda TIDAK diproses.

  3. Sila kenal pasti program pengajian yang bakal anda pilih.
    (Rujuk Senarai Nama Program dan Syarat Khas Program melalui url kemasukan
    https://smp.upm.edu.my/promosi
  4. Pastikan anda mengisi semua maklumat dengan betul dan tepat dalam borang permohonan terutamanya NOMBOR KAD PENGENALAN.

  5. Pastikan anda mengisi semua ruangan WAJIB yang bertanda ( * ).

  6. Pastikan anda menekan butang SAH dan HANTAR bagi menghantar Borang Permohonan Atas Talian.

  7. Pastikan anda MENCETAK BORANG PERMOHONAN sebagai bukti permohonan telah selamat diterima oleh sistem.

  8. Pastikan anda MEMBUAT SEMAKAN SEMULA Borang Permohonan Atas Talian bagi memastikan anda telah berjaya mengemukakan permohonan.

  9. Bayaran wang proses sebanyak RM15.00 perlu dibayar melalui CIMB BANK BERHAD. CETAK BUKTI PEMBAYARAN wang proses dan hantar bersama borang permohonan. Tulis nama dan nombor kad pengenalan anda pada slip yang dicetak untuk tujuan rujukan.

    (Rujuk pautan ke Pembayaran).
    Maklumat pembayaran adalah seperti berikut :
    No. Akaun Bank : 8002155042
    Nama Bank : CIMB BANK BERHAD
    Nama Akaun : U.P.M COLLECTION
    Cawangan Bank : CAWANGAN UPM SERDANG

  10. Tarikh tutup permohonan adalah pada 30 APRIL 2019 (SELASA).

    Unit Kemasukan
    Bahagian Kemasukan
    Universiti Putra Malaysia

 *** Mengatasi masalah blank page pada sistem SMP (DALAMAN), Browser Chrome KLIK DISINI./ Browser Mozilla KLIK DISINI.

 

 

Opportunities to join mobility programs to all graduate and undergraduate students. If interested, please apply to Centre of Academic Unit Mdm. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin or email : carolyne@upm.edu.my before 03 May 2019 the nomination process.

For more information please click HERE.

Students can make evaluations via the Putra Learning Hub portal (learninghub.upm.edu.my/ta) which can be accessed by using their respective UPM-IDs.

Students can make evaluations via the Putra Learning Hub portal (learninghub.upm.edu.my/ta) which can be accessed by using their respective UPM-IDs.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 13 Mei 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Semakan panggilan ujian MEDSI program pendidikan boleh dibuat di Portal Rasmi UPSI mulai 10 Mei 2019 (Jumaat) jam 5:00 petang melalui pautan:

http://akademik.upsi.edu.my/kemasukan/medsi.html

Atau boleh hubungi di talian 05-4506000.

Semakan layak menduduki ujian MEDSI ini adalah bagi program Ijazah Sarjana Muda Pendidikan termasuk calon yang memohon program di UPSI, UTM, UKM, UM, UMS, UTHM, UiTM, UPM, UUM, USM, USIM & UIAM.

Semakan panggilan temuduga program bukan pendidikan UPM boleh dibuat di Portal Sistem Maklumat Pelajar (SMP) 13 Mei 2019 4:00 petang hingga 30 Jun 2019 11:55 malam melalui pautan:

https://smp.upm.edu.my/temuduga/

Atau boleh hubungi di talian 03-89466059.

Semakan tawaran dan cetakan surat tawaran temuduga bagi program bukan pendidikan UPM boleh dibuat mulai 13 Mei 2019 jam 4.00 petang.

Kepada pemohon yang menghadapi masalah untuk menyemak keputusan tawaran ke program Diploma dan Pra Diploma UPM sesi 2019/2020 (Tawaran Dalaman), sila emelkan maklumat berikut ke Unit Akademik Pusat, UPM Kampus Bintulu Sarawak:

Nama Calon:
K/P Calon:
Nama Bapa/Ibu:
K/P Bapa/Ibu:
No. Telefon:

Emelkan ke Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Nadin di alamat carolyne@upm.edu.my.

It is informed that the Center for Academic Development (CADe) is the process owner for the Undergraduate Teaching Assessment Scope at the faculty, Information Security Management System (ISMS) ISO / IEC 27001: 2013.
 
All students of bachelor programme for 2nd Semester, 2018/19 sessions to complete a questionnaire on the following link:
 
(Notes: the questionnaire will end on 31 May 2019)
 

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 28 Mei 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program MACAO FOUNDATION “BELT AND ROAD” SCHOLARSHIP 2019/2020 kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 28 JUN 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Borang Pindaan Maklumat Calon Muet Sila klik DISINI.

Kami mempelawa Warganegara Malaysia yang mempunyai kelayakan, komitmen yang tinggi dan bercita-cita untuk berkhidmat dalam sebuah Universiti yang sedang menuju ke arah Universiti bertaraf dunia bagi mengisi kekosongan jawatan-jawatan berikut:- PERMOHONAN JAWATAN AKADEMIK

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 08 Julai 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.


Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 05 Julai 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 21 Jun 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 30 Jun 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Semakan Keputusan Rayuan Permohonan Kemasukan Pelajar Ke Universiti Putra Malaysia Sesi Akademik 2019/2020 boleh disemak pada 27/06/2019 04:00 PM hingga 06/07/2019 11:55 PM bagi Program Diploma dan Persediaan Diploma.

Boleh melayari laman sesawang: www.btu.upm.edu.my atau http://edaftarsmp.upm.edu.my/

Sila hubungi Unit Akademik Pusat di talian 086-855263 untuk maklumat lanjut.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 30 Ogos 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 15 Julai 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 15 Julai 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 25 Julai 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

KURSUS PENGURUSAN STRES: TERAPI KETAWA SIRI 3 & 4

UPMKB akan menganjurkan Kursus Pengurusan Stres seperti ketetapan berikut:

📆Tarikh : 7 Ogos 2019 (Siri 3) - Rabu & 8 Ogos 2019 (Siri 4) - Khamis
Masa : 8.30 pagi - 12.30 t/hari
🏬Tempat : Dewan Taklimat, Bangunan Pentadbiran, UPMKB
💰Yuran : RM40 sahaja (Termasuk nota📄 dan makan minum🍽)

Bagi yang berminat 🙋‍♀🙋‍♂, bolehlah mendaftar di link 👉🏻 http://bit.ly/terapiketawa

Tarikh tutup penyertaan: 29 Julai 2019

Sebarang pertanyaan, boleh menghubungi En Rizal/Pn Rahimah/En Rahim/Pn Hairunisah (086-855474/855358/855657) atau emel di btu_kaunseling@upm.edu.my

TERHAD KEPADA 50 PENYERTAAN TERAWAL SAHAJA



Sila klik disini untuk Maklumat Lanjut >> PPUPM FUN RUN & RIDE 2019

Dibuka untuk permohonan. Sila klik DISINI untuk keterangan lanjut.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 15 Julai 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Dibuka untuk permohonan. Sila klik DISINI untuk keterangan lanjut.

Untuk maklumat lanjut, Sila klik disini:

>> MAKLUMAT KURSUS ASAS PENANAMAN ORKID

Borang Penyertaan bagi Qurban dan Aqiqah boleh klik di SINI.

 

 

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 13 September 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Sila klik disini untuk Maklumat Lanjut >> PPUPM FUN RUN & RIDE 2019

Pelajar boleh membuat penilaian Teaching Assesment melalui portal Putra Learning Hub (learninghub.upm.edu.my/ta) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing,

Tarikh : 02 September - 06 Oktober 2019 bagi Program Diploma/Pra Diploma 2019/2020-1


For further information, please click HERE.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 15 Julai 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 15 Nov 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

   

PROJEK AMBULANS @UPMKB 

Projek Ambulans@UPMKB merupakan salah satu inisiatif bagi membeli kenderaan baharu menggantikan ambulans sedia ada yang telah lama melebihi 12 tahun. Melalui tabung sumbangan yang dibuka ini, menjadi salah satu ruang orang ramai memberi sumbangan kepada pembangunan kebajikan pelajar khasnya di Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu Sarawak (UPMKB).

Melalui ambulans baharu nanti, maka perkhidmatan kebajikan pelajar dan seterusnya keperluan kecemasan dapat diberi dengan lebih baik. Sumbangan yang diberikan merupakan amalan yang berpanjangan apatah lagi ambulans ini merupakan satu keperluan untuk kes-kes kecemasan dan diharapkan akan menjadi nadi penyambung keperluan pesakit di dalam ambulans menuju ke hospital atau pusat rawatan perubatan.

Kelebihan juga diberikan dengan sumbangan adalah melayakkan pelepasan cukai di bawah Seksyen 44(6) Akta Cukai Pendapatan 1967.

Diharap, projek Ambulans@UPMKB ini mencapai sasaran bagi mengumpul sebanyak RM250,000.00 untuk membeli sebuah ambulans baharu untuk memberikan perkhidmatan cemerlang.

Hulurkan sumbangan anda SEKARANG!

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 5 Dis 2019 - 1 Jan 2020 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 25 Oktober 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 27 - 30 November 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 1 September 2019 - 15 Oktober 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 15 November 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Untuk maklumat lanjut, Klik >> DISINI

Pertanyaan lanjut boleh hubungi:
Pn. Siti Rajanah Binti Abd. Aziz

Penolong Pendaftar Kanan
Bahagian Strategik, Komunikasi Korporat dan Jaringan, UPMKB
Tel : +6086-855313
Emel : rajanah@upm.edu.my

*Untuk paparan terbaik EduPark UPMKB menggunakan telefon pintar, sila pastikan tetapan pada pelayar internet/ internet browser menggunakan tetapan desktop site.   

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 15 Nov 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 10 November 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Pelajar boleh membuat penilaian Teaching Assesment melalui portal Putra Learning Hub (learninghub.upm.edu.my/ta) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing,

Tarikh : 02 September - 06 Oktober 2019 bagi Program Bacelor/Siswazah 2019/2020-1.

 

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 22 Disember 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 22 November 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 22 November 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Pelajar boleh membuat penilaian Teaching Assesment melalui portal Putra Learning Hub (learninghub.upm.edu.my/ta) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing,

Tarikh : 18 Nov - 22 Dis 2019 bagi Program Bacelor/Siswazah (Kali Kedua) 2019/2020-1.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 30 November 2019 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 30 Mac 2020 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.


Tarikh/Hari: 21 Disember 2019 / Sabtu
Masa: 2.00 - 4.00 Petang
Tempat: Dewan Sri Kenyalang, Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu

Kemasukan adalah percuma, semua dijemput hadir.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 31 Jan 2020 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Pelajar boleh membuat penilaian Teaching Assesment melalui portal Putra Learning Hub (learninghub.upm.edu.my/ta) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing,

Tarikh : 10 Feb - 15 Mac 2020 bagi Program Diploma/Pra Diploma 2019/2020-2.


Sebarang pertanyaan pihak kami boleh di hubungi melalui sambungan talian telefon Encik Noor Hakim Bin Ahmad (086-855656) atau En. Fauzie Bin Mohamad (086-855238).

 

For further information, please click HERE

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Pn. Carolyne Eryna Ayesha Cindy Binti Nadin atau emel : carolyne@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 31 Mac 2020 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.


Berminat untuk menyumbang?

Makanan/Minuman boleh dihantar ke meja agihan freemeal di Pusat Islam, UPMKB setiap hari Jumaat.

Sumbangan juga boleh disalurkan ke Bendahari Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu Sarawak No Akaun Cimb: 80055232086.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Unit Akademik Pusat Cik. Dayang Aminah Awang Abdullah atau emel : dygamn@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 20 Mac 2020 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Pelajar boleh membuat penilaian Teaching Assesment melalui portal Putra Learning Hub (http://learninghub.upm.edu.my/ta/) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing,

Tarikh : 23 - 29 Mac 2020 bagi Program Bacelor/Siswazah 2019/2020-2.

 

For further information, please click HERE

CEGAH COVID-19 NORMA BAHARU DI TEMPAT KERJA.

Elakkan tempat sesak, kawasan tertutup dan bercakap dekat. Amalkan mencuci tangan, memakai penutup mulut dan ambil langkah kawalan.

#weloveupm
#staysafe
#kitajagakita

Dear Author/s

Universiti Putra Malaysia Bintulu Campus Sarawak (UPMKB) is organizing the International e-Conference on Green and Renewable Energy 2020 (GREEN2020) on 18th August 2020. Interested presenter and participant are invited to register at Webinar GREEN2020 https://forms.gle/7DTfRhDsdTmfA6zx8 or email to green2020@upm.edu.my

The main theme for Webinar GREEN2020 is “Current Status and Future of Renewable Energy”. The focuses are on five keys renewable energy areas:
1. Biomass, Biogas and Solid Waste Energy
2. Solar and Wind Energy
3. Hydro and Tidal Energy
4. Alternative Fuel (Biodiesel and Hydrogen)
5. Policy and Social Needs

Important Dates:
1. Abstract Submission Deadline: 31 July 2020
2. e-Conference Dates: 18 August 2020 (Cisco Webex Meetings)
3. Payment Deadline: Selected paper will be notified

The fees for joining Webinar GREEN2020 is FREE (limited slots available)
You may opt for the following;
(i) publication as E-abstract- abstract submitted will be published as an e-book without charge
(ii) publication as E-proceeding- full paper submitted will be published as e-proceeding without charge
(iii) publication in Scopus-indexed journal- selected paper only with additional charge of RM600 (locals) and USD 150 (international).

If you opt for option (ii) or (iii), you may proceed to send your full paper to green2020@upm.edu.my or using the link below.

Webinar GREEN2020 link: http://green2020.upm.edu.my/

Thank you.

Best regards,

GREEN2020 Committee

Pelajar boleh membuat penilaian Teaching Assesment melalui portal Putra Learning Hub (http://learninghub.upm.edu.my/ta/) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing,

Tarikh : 29 Jun – 26 Julai 2020 bagi Program Bacelor/Siswazah 2019/2020-2.

Pelajar boleh membuat penilaian Teaching Assesment melalui portal Putra Learning Hub (http://learninghub.upm.edu.my/ta/) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing,

Tarikh : 8 - 26 Julai 2020 bagi Program Diploma 2019/2020-3.

You are cordially invited to join our Putra Sarjana@UPMKB (An international seminar series for post graduates students) training for the following topic
 
Topic: Preparing For Viva Voce
By : Associate Professor Dr. Shahrul Razid Sarbini (Dean, Facuty of Agricultural Science and Forestry, UPM Bintulu Sarawak Campus)
Date : 14 July 2020 (Tuesday)
Time : 3.00pm (Malaysia Time Zone)
 
Please use the webex ID and Password below:
ID: 166 418 1139
PASSWORD: SARJANA
 
Please click the link below to join the webex: https://upm.webex.com/upm/j.php?MTID=mfbe2c4915af31b889de6b58cc05e2466

Topic: Analyzing assignment, project work and research data.

Date: 09 July 2020
Time: 9.00 AM

Moderator: Prof. Dr. Ahmed Osumanu Haruna

Join Zoom Meeting
 
Meeting ID: 825 5442 9332
Password: 5diWcE

Organized by : Kolej Sri Rajang Office and fellows.

 
Bahagian Hal Ehwal Pelajar, UPMKB telah melancarkan Putra FoodBank sejak Ogos 2018. Putra FoodBank ditubuhkan sebagai langkah membantu pelajar yang kurang berkemampuan untuk mendapatkan bantuan makanan dan keperluan asas secara percuma.
 
Justeru itu, bagi membantu pelajar yang kurang berkemampuan ini, pihak kami mengalu-alukan sumbangan berbentuk kewangan atau barangan keperluan asas seperti makanan, minuman dan keperluan diri yang lain daripada agensi tuan/puan mahupun sumbangan persendirian. Sumbangan barangan boleh dihantar terus ke Pejabat Bahagian Hal Ehwal Pelajar, Tingkat 2, Bangunan Pentadbiran, Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu Sarawak. Sumbangan berbentuk kewangan boleh disalurkan terus ke akaun seperti butiran berikut: 
 
Akaun : UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA KAMPUS BINTULU
Nombor Akaun : 8005232086
Nama Bank : CIMB BANK BERHAD
Rujukan Penerima : Putra FoodBank
(Emelkan slip transaksi dan maklumat penyumbang untuk penyediaan resit)
 
Bersama ini disertakan poster berkaitan untuk rujukan pihak tuan/puan. Sekiranya terdapat sebarang kemusykilan dan pertanyaan, pihak tuan/puan boleh berhubung terus dengan Pn. Hairunisah binti Abdul Rahman, di talian 086-855657/hairunisah@upm.edu.my atau Pn. Rahimah binti Latip, 086-855474/imahlat@upm.edu.my. 
 

You are cordially invited to join our Putra Sarjana@UPMKB (An international seminar series for post graduates students) training for the following topic

Topic: Managing the Research Journey
By : Assoc. Prof. Vijay Kumar Mallan (Higher Education Development Centre, University of Otago, New Zealand)
Date : 11 - 12 August 2020
Time : 09:00 - 11:00 am

Please use the ZOOM link and Password below:
https://otago.zoom.us/j/2578430913
PASSWORD: HEDC2020

Makluman dan perhatian kepada peserta Kursus Pembiakan Durian Musang King untuk menggunakan pintu masuk Jalan Nyabau kerana kerja-kerja pembinaan jalan sedang berlangsung di pintu masuk Taman Li Hua. Segala kesulitan amatlah dikesali.

For further information, please click HERE


You are cordially invited to join our Putra Sarjana@UPMKB An International Seminar Series For Post Graduate Students) training for the following topic

Topic: Publication in Q1 & Q2
By: Professor Dr. Anjas Asmara @ Ab. Hadi Bin Samsudin (Deputy Dean) Facuty of Agriculture, University Putra Malaysia)

Please use the webex ID and Password below:

Tuesday, Sep 8, 2020 2:30 pm | 3 hours | (UTC+08:00) Kuala Lumpur, Singapore
Meeting number: 170 755 2897
Password: SARJANA2020
https://upm.webex.com/upm/j.php…

Join by video system
Dial 1707552897@upm.webex.com
You can also dial 210.4.202.4 and enter your meeting number.

Join by phone
+60-3-20-585-339 Malaysia Toll
+60-3-9212-7625 Malaysia Toll 2
Access code: 170 755 2897

Sukacita dimaklumkan bahawa perkhidmatan Perpustakaan Kampus Bintulu Sarawak kini boleh digunakan dalam talian.

Antara perkhidmatan yang ditawarkan ialah;

  1. Peminjaman dan Penghantaran Buku ke Pejabat 
  2. Pencarian buku sedia ada
  3. Perkhidmatan Percetakan
  4. Tempahan bilik kemudahan

Semua perkhidmatan di atas boleh dilayari melalui link yang berikut: https://forms.gle/bwLGnS83P3pRTtCCA

dan boleh diimbas melalui kod QR berikut;

Sukacita dimaklumkan, UPMKB akan menganjurkan Program Bicara Psikologi: Memahami Generasi TikTok dari Perspektif Islam menerusi tetamu istimewa yang tidak asing lagi Ustazah Asma' Harun. Program akan berlangsung sebagaimana ketetapan berikut:

Tarikh: 22 September 2020 (Selasa)
Masa : 7.45 malam
Aplikasi : Webex
Meeting No.: 170 028 3010
Password: TIKTOK

Penyertaan adalah PERCUMA dan TERBUKA kepada semua golongan masyarakat terutamanya golongan remaja dan ibu bapa. Marilah bersama-sama mengimarahkan majlis ilmu ini agar semua mendapat manfaat daripada perkongsian beliau.

Anjuran:
Ahli Jawatankuasa, Pusat Islam UPM Kampus Bintulu Sarawak

Susulan dari kenyataan media (1 Oktober 2020) Jawatankuasa Pengurusan Bencana Negeri Sarawak yang berkuat kuasa mulai 4 Oktober hingga 18 Oktober 2020  dengan ini dimaklumkan Kursus Penternakan Kambing (Tahap 2) anjuran Seksyen Ternakan Ruminan, Taman Pertanian Universiti, UPMKB yang akan diadakan pada 10 dan 11 Oktober 2020 akan ditunda ke satu tarikh yang akan ditentukan kemudian.

Penceramah jemputan Dr. Mohd Shahrom Salisi (Pensyarah Kanan Fakulti Perubatan Veterinar, UPM Serdang) tidak dapat hadir kerana beliau perlu dikuarantin selama 14 hari sebelum dibenarkan bertugas.Tempoh masa tersebut tidak mencukupi berdasarkan tarikh pengumunan dibuat dan tarikh perlaksanaan kursus.

Jika ada perkembangan terbaru mengenai kursus ini kami akan membuat hebahan terkini dari semasa ke semasa. Kesulitan yang timbul amatlah dikesali.

Sekian, harap maklum.

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera Muslimin dan Muslimat,

Sukacita dimaklumkan, UPMKB akan menganjurkan Program iTalk:#SuccessChallenge menerusi tetamu istimewa yang tidak asing lagi Pencetus Ummah Haris Ismail atau lebih dikenali sebagai PU Riz. Objektif program ini adalah untuk memberi motivasi dan meningkatkan semangat serta mengubah sikap pelajar utk terus cemerlang dlm bidang akademik.

Program akan berlangsung sebagaimana ketetapan berikut:

Tarikh: 4 November 2020 (Rabu)
Masa : 7.45 malam
Medium : Facebook Live

Program ini boleh dilayari terus menerusi Facebook Page https://m.facebook.com/upmkb/
Penyertaan adalah PERCUMA dan TERBUKA kepada semua pelajar universiti dan pelajar sekolah menengah di seluruh Malaysia.

Marilah bersama-sama mengimarahkan majlis ilmu ini agar semua mendapat manfaat daripada perkongsian beliau.

Wallahualam.

Anjuran:
Jawatankuasa Pusat Islam & Bahagian Hal Ehwal Pelajar, UPM Kampus Bintulu Sarawak

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Cik. Dayang Aminah binti Awang Abdullah atau emel : dygamn@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 10 Feb 2021 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Cik. Dayang Aminah binti Awang Abdullah atau emel : dygamn@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 31 Dec 2020 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Pelajar boleh membuat penilaian Teaching Assesment melalui portal Putra Learning Hub (http://learninghub.upm.edu.my/ta/) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing,

Tarikh : 30 Oktober - 22 Nov 2020 (Program Diploma dan Pra Diploma 2020/2021-1)


Tahniah kepada penerima Skim Geran Penyelidikan Fundamental (FRGS) Tahun 2020 berjumlah RM399,150.00

1. Dr. Juriah Kamaludeen - Jabatan Sains Haiwan dan Perikanan, FSPH (RM110,150.00)
2. Dr. Zakry Fitri Ab. Aziz - Jabatan Sains Tanaman, FSPH (RM103,200.00)
3. Dr. Ellie Teo Yi Li - Jabatan Sains dan Teknologi, FKPS (RM98,200.00)
4. Dr. Shiamala Devi Ramaiya - Jabatan Sains Tanaman, FSPH (RM87,600.00)

Teruskan Kecemerlangan UPMKB.

 

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Cik. Dayang Aminah binti Awang Abdullah atau emel : dygamn@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 23 Nov 2020 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

You are cordially invited to join our Putra Sarjana@UPMKB (An international seminar series for post graduates students) training for the following topic

Topic: Organising and Presenting Findings
By : Prof. Dr. Ahmed Osumanu Haruna (Department of Crop Science, Faculty of Agricultural Science and Forestry, UPMKB )
Date : 17 Nov 2020
Time : 2.30 pm

Please use the Webex Id and password below:
Webex Id: 158 432 6728
PASSWORD: SARJANA2020


Sukacita dimaklumkan bahawa YBhg. Naib Canselor UPM telah melantik DR. ZAMRI BIN ROSLI sebagai DEKAN, FAKULTI SAINS PERTANIAN DAN PERHUTANAN, UPMKB berkuatkuasa 15 November 2020 selama 1 Tahun.
 
Dikesempatan ini mengucapkan tahniah atas pelantikan tersebut.
 
Sekian, terima kasih.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Cik. Dayang Aminah binti Awang Abdullah atau emel : dygamn@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 15/7/2021 (Fall Semester 2021) / 15/11/2021 (Spring Semester 2022) untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Adalah dimaklumkan, Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu Sarawak dengan kerjasama Jabatan Pendidikan Tinggi, Kementerian Pendidikan Malaysia akan menganjurkan Program Pengukuhan Pengurusan Kewangan Dalam Kalangan Mahasiswa Siswa Celik Wang 2020 (SCeW 3.0) (Zon Sabah, Sarawak & Labuan) pada 21 November 2020 (Sabtu) secara atas talian menerusi aplikasi webex.
 
Program ini bertujuan untuk menambah pengetahuan mahasiswa dalam memperoleh maklumat berkaitan aspek pengurusan kewangan, pengurusan kredit, aktiviti pembiayaan dan sebagainya.
 
Program ini juga diharapkan dapat membantu pihak universiti mendalami dan menangani isu-isu berkaitan kebajikan dan kos sara hidup mahasiswa di mana isu pengurusan kewangan merupakan isu yang kerap ditanya dan dibahaskan di peringkat parlimen.
 
Berikut adalah perincian Program SCeW 3.0
Tarikh : 21 Nov 2020 (Sabtu)
Masa: 8.30 pagi - 1.00 petang
Secara atas talian webex: https://upm.webex.com/upm/j.php...
 
Penyertaan adalah PERCUMA (e-Sijil disediakan)
 
***Untuk pelajar UPMKB, penyertaan anda akan diberikan MERIT
 
utk pendaftaran sila join telegram group bagi mendapatkan info SCeW 3.0
 
Group perkongsian SCew 3.0
 
JOM SERTAI KAMI!
 
Apa yang dimaksudkan dengan RANDAU?
 
Randau merupakan istilah dari Bahasa Iban yang membawa maksud Seminar atau platform bersembang dan bertukar pendapat mengenai sesuatu isu. Fakulti Kemanusiaan, Pengurusan dan Sains UPMKB membawakan idea Randau@UPMKB melalui bentuk wacana ilmiah sebagai trademark Fakulti.
 
MAJLIS PRA PELANCARAN RANDAU @ UPMKB
Fakulti Kemanusiaan, Pengurusan dan Sains, Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu (UPMKB) akan menganjurkan Majlis Pra Pelancaran Randau@UPMKB yang merupakan platform kepada penyelidik sosial menyebar luas penemuan ilmiah untuk berkongsi aspirasi dan perkongsian tanggungjawab memperkasa komuniti.
 
Majlis Pra Pelancaran Randau@UPMKB akan diadakan seperti ketetapan berikut:
Tarikh : 18 November 2020 (Rabu)
Masa : 2.30 – 4.00 petang
Platform : FB Live (
 
Sehubungan itu, YBhg. Datuk/Dato’/Datin/Prof./Dr./Tuan/Puan dijemput hadir ke Majlis ini dan menyertai sesi Randau yang pertama bertajuk “Praktis Kerja Sosial ke arah Kesejahteraan Komuniti".
 
Pendaftaran boleh dibuat melalui pautan:- https://forms.gle/6dLYHe6gfGXw5h5k7 Pautan untuk sijil akan diberikan semasa program. Penyertaan adalah PERCUMA dan TERBUKA kepada akademia, aktivis sosial, penyelidik, pelajar universiti dan semua lapisan masyarakat.
 
Terima kasih
Fakulti Kemanusiaan, Pengurusan dan Sains, UPMKB

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Cik. Dayang Aminah binti Awang Abdullah atau emel : dygamn@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 25/11/2020 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Selamat Menduduki Peperiksaan Akhir Program Diploma/Persediaan Diploma Semester Pertama Sesi 2020/2021
 
“SEMOGA MENDAPAT KEJAYAAN YANG CEMERLANG"
 
 
OPEN TO ALL!
 
UPM Bintulu X EWBMS Webinar: Incorporating Sustainability Principles into Engineering Projects
 
Date: 15 Dec 2020
Time: 2.30 - 4.00 PM
 
 

Dibuka untuk permohonan, untuk maklumat lanjut, sila klik DISINI

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Cik. Dayang Aminah binti Awang Abdullah atau emel : dygamn@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 15/12/2020 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Dibuka untuk permohonan.
 
Sila klik disini untuk muat turun :

CARA MEMOHON:
 
Borang permohonan yang telah lengkap hendaklah dialamatkan seperti di bawah sebelum atau pada 29 Jan 2021 kepada:
 
Pengetua Kolej/Ketua Hal Ehwal Pelajar (HEPA)
Bahagian Hal Ehwal Pelajar
Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu Sarawak
Jalan Nyabau, P.O Box 396, 97008 Bintulu
 
PERTANYAAN:

Sebarang pertanyaan dan maklumat boleh menghubungi:
  1. En. Mohamad Syukri Bin Mohamad Adnan (086-855790)
  2. Pn. Mastura Binti Sehim (086-855359)

 

Jom Saksikan Randau @ UPMKB Siri II yang akan membincangkan tajuk “Pasca Bajet Sarawak 2021: Pemangkin Ekonomi” anjuran Fakulti Kemanusiaan, Pengurusan dan Sains, Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu (UPMKB) pada:

Tarikh : 18 Disember 2020 (Jumaat)
Masa : 9.00- 10.30 pagi

Boleh ditonton secara online di

FB Rasmi UPMKB:

https://www.facebook.com/upmkb/

Webex

https://upm.webex.com/upm/j.php...

Meeting number: 158 326 5143
Password: RANDAU2020

Mohon hebahkan kepada pelajar dan semua yang berminat. Pendaftaran boleh dibuat melalui pautan: https://forms.gle/AfnsSYwm6Sq4GCgD6 . Pautan untuk sijil akan diberikan semasa program. Penyertaan adalah PERCUMA dan TERBUKA kepada akademia, aktivis sosial, penyelidik, pelajar universiti dan semua lapisan masyarakat.

#randau@UPMKB #UPMKB #FKPS

Pelajar boleh membuat penilaian Teaching Assesment melalui portal Putra Learning Hub (http://learninghub.upm.edu.my/ta/) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing,

Tarikh : 28 Dis 2020 - 31 Jan 2021 (Program Bacelor dan Siswazah 2020/2021-1 (Kali Kedua)

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Cik. Dayang Aminah binti Awang Abdullah atau emel : dygamn@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 05 Jan 2021 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Cik. Dayang Aminah binti Awang Abdullah atau emel : dygamn@upm.edu.my selewat-lewatnya sebelum 15 Jan 2021 untuk proses pencalonan.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Sila Muat Turun e-Book Pemindahan Teknologi Pertanian @UPMKB 2021 DISINI

Dibuka untuk permohonan, untuk maklumat lanjut, Sila klik disini:

>> MAKLUMAT KURSUS PENTERNAKAN ITIK PENELUR


Tarikh : 30 - 31 Januari 2021
Masa: Akan Diberitahu Kemudian
Kaedah: Di kediaman masing-masing
Anjuran: Pasukan Mobile Legend UPMKB dengan kerjasama Bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP), UPMKB
 
 
PENCARIAN BAKAT BARU DITERUSKAN.
Senarai E-sport yang akan dipertandingkan di masa akan datang:
1. PUBG
2. PES2021
3. FIFA2021
4. DOTA
 
Sebarang pertanyaan sila berhubung dengan;
1. En. Thaqif = 014-6988654
2. En. Hafiz = 010-8141040
3. Khairul Ikhwan = 017-9344626

 

TERBUKA KEPADA PELAJAR & STAF UPMKB SAHAJA.
 
Mencapai berat badan yang ideal adalah satu matlamat seseorang, akan tetapi untuk melaksanakannya adalah menjadi satu kelemahan.
 
Jom capaikan matlamat anda untuk mendapatkan berat badan yang ideal dengan menyertai pertandingan 60 Days Weight Loss Challenge yang akan bermula pada 15 Feb 2021 (Isnin) sehingga 15 April 2021 (Khamis).
 
Borang penyertaan boleh dapatkan di pautan berikut:
 
Sebarang maklumat lanjut, sila hubungi:
En. Thaqif : 014-6988654
 
Tarikh tutup penyertaan : 12 Feb 2021
 
Anjuran : Bahagian Hal Ehwal Pelajar, UPMKB

Sesi bersama Pengerusi LPU, YAM Tengku Laksamana Perlis Dato' Seri DiRaja Syed Razlan Syed Putra Jamalullail akan disiarkan di FB rasmi dan Youtube rasmi UPM pada 3 Februari 2021 (Rabu) pada jam 9.00 pagi. Semua warga UPM dijemput untuk menonton.
 
Lawat laman web rasmi UPMKB di https://btu.upm.edu.my/

Majlis Naratif Naib Canselor UPM 2021 pada 5 Februari 2021 (Jumaat), jam 10.00 pagi bersiaran secara langsung menerusi laman sosial rasmi Facebook Universiti Putra Malaysia seperti pautan di bawah:
 
Lawat laman web rasmi UPMKB di https://btu.upm.edu.my/

Sila imbas disini untuk maklumat lanjut.

 

Kuliah Maghrib Apa Ertinya saya Menganut Islam? bersama Ustaz Hj Mohd Seliman bin Hj Hambali pada 17 Feb 2021 (Rabu), Jam 7.00 - 8.00 malam bersiaran secara langsung menerusi laman sosial rasmi Facebook Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu Sarawak seperti pautan di bawah:

Pautan Facebook UPMKB:
Anjuran: Pusat Islam, UPMKB

Lawat laman web rasmi UPMKB di https://btu.upm.edu.my/
Ikut media sosial rasmi di
Facebook
https://www.facebook.com/upmkb/
 
 
Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu Sarawak atau lebih dikenali sebagai UPMKB merupakan kampus cawangan kepada Universiti Putra Malaysia.
 
Kampus cawangan yang terletak di Kepulauan Borneo itu kini mempunyai sejumlah 1281 orang pelajar. Seramai 531 orang pelajar masih berada di kampus walaupun dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Manakala seramai 454 orang pelajar akan kembali ke kampus mulai 15 Mac 2021 dan seramai 296 orang pelajar tidak berkeperluan untuk kembali ke kampus pada Mac nanti.
 
Semoga urusan pelajar kembali ke kampus dapat dilaksanakan dengan lancar oleh pihak UPMKB.
 

 

Jom Saksikan Randau @ UPMKB Siri III yang akan membincangkan tajuk ”Keselamatan Siber: Pencegahan Penipuan Siber (Cyber Security: Fraud Prevention)” anjuran Fakulti Kemanusiaan, Pengurusan dan Sains, Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu (UPMKB) pada:
 
Tarikh : 19 Februari 2021 (Jumaat)
Masa : 10.00- 11.30 pagi
Boleh ditonton secara online di
FB :(https://www.facebook.com/upmkb)
 
Webex:
Meeting number: 158 212 6390
Password: RANDAU2021
 
Mohon hebahkan kepada pelajar dan semua yang berminat. Pendaftaran boleh dibuat melalui pautan: https://forms.gle/Nx9T9H4MpmntWBJX6
 
Pautan untuk sijil akan diberikan semasa program. Penyertaan adalah PERCUMA dan TERBUKA kepada akademia, aktivis sosial, penyelidik, pelajar universiti dan semua lapisan masyarakat.
 

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Sekiranya berminat, boleh memohon kepada Cik. Dayang Aminah binti Awang Abdullah atau emel : dygamn@upm.edu.my Tarikh tutup permohonan adalah pada 10/5/2021 bagi pelajar yang ingin menyertai program secara virtual. Bagi pelajar yang ingin menyertai program tambahan yang dijalankan secara fizikal, tarikh tutup permohonan selewat-lewatnya sebelum untuk proses pencalonan pada 19/4/2021 

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

Kuliah Maghrib Permulaan Jalan Hidayah bersama Ustaz Muhammad Hafiz Ahmad Tajudin Al Fandani pada 01 Mac 2021 (Isnin), Jam 7.30 - 8.30 malam bersiaran secara langsung menerusi laman sosial rasmi Facebook Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu Sarawak seperti pautan di bawah:
 
Pautan Facebook UPMKB: https://www.facebook.com/upmkb
 
Anjuran: Pusat Islam, UPMKB

 

Untuk maklumat lanjut, Sila klik disini:

>> KURSUS PEMBUATAN BAJA ORGANIK

Program Akademik Baharu 2021.
 
1. Bacelor Sains Kimia Perindustrian dengan Kepujian
2. Diploma Sains Komputer
 
Sertai kami bersama merealisasikan impian anda!
 
Untuk maklumat lanjut sila layari laman sesawang https://btu.upm.edu.my/akademik/pengajian_prasiswazah-2550 dan sebarang pertanyaan boleh menghubungi:
 
En. Sudirman Bin Asmadi
Bahagian Pengurusan Akademik dan Penyelidikan
Tel: 6086-855684
Fax: 6086-855260

 

Kuliyyah @UPMKB Ceramah Israk Mikraj Menyingkap Sirah Mencari Ibrah bersama Ustaz Muhammad Fikhri bin Kiprawi pada 11 Mac 2021 (Khamis), Jam 8.30 - 9.30 malam bersiaran secara langsung menerusi laman sosial rasmi Facebook Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu Sarawak seperti pautan di bawah:
Pautan Facebook UPMKB:
Anjuran: Pusat Islam, UPMKB

Everyone is invited to join this online programme to increase your knowledge on how to find and use information resources. The library would like to seek help from faculty members to inform and encourage students and staff to attend the online training.

 

 

Start and Support Saving Initiative Campaign!
 
Saving Electricity, Follow the basic do’s and dont’s and help save energy.
 
Help save the environment.

 

Kami mempelawa Warganegara Malaysia yang mempunyai kelayakan, komitmen yang tinggi dan bercita-cita untuk berkhidmat dalam sebuah Universiti yang sedang menuju ke arah Universiti bertaraf dunia bagi mengisi kekosongan jawatan-jawatan berikut:-

PERMOHONAN JAWATAN AKADEMIK

 

UPM Education & Training (UPMET) menganjurkan “Taklimat/Preview Kenali Program Bacelor Sains Pertanian Dengan Kepujian (BSP), Pendidikan Jarak Jauh, Universiti Putra Malaysia (PJJ UPM)”.
Maklumat berkaitan taklimat seperti berikut:
 
Tarikh : 16 Mac 2021 (Selasa)
Masa : 10.00 -10.45 Pagi
Kaedah : Secara Langsung / atas talian di lokasi masing-masing
Tajuk : Kenali Program Bacelor Sains Pertanian (BSP) PJJ UPM
 
Agenda :
1. Aluan Pengurus Besar UPMET
2. Taklimat/Preview Penyelaras Program BSP PJJ UPM
3. Sesi Soal Jawab
 
Pautan untuk mengikuti taklimat/preview :
UPM EDUCATION & TRAINING is inviting you to a scheduled Zoom meeting.
Meeting ID: 829 7027 8453

Pelajar boleh membuat penilaian Teaching Assesment melalui portal Putra Learning Hub (http://learninghub.upm.edu.my/ta/) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing,

Tarikh : 15 Mac - 14 April 2021

INVITATION TO JOIN THE SESSION OF "PUBLISH OR PERISH! HOW TO MAKE THE SHIFT FROM ACADEMIC TO POPULAR WRITING"

                                                                                                                                 Pleased be inform Faculty of Humanities, Management and Science (FHMS) will organize RandauX @ UPMKB with the title "Publish or Perish! How To Make The Shift From Academic To Popular Writing". We are pleased to invite all UPM Academics, Research Officers, Postgraduate students & others to join our webinar as follows:

Date : 19 March 2021 (Friday)
Time : 3.00 - 4.30pm
Webex: https://upm.webex.com/upm/j.php?MTID=mf429a26eaa9bd59a44c3b0dfd7323a23

Speaker
Prof. Dr. Sarjit Singh Darshan Singh

Moderator:
Assoc. Prof. Dr. Mohd Ibrani Shahrimin Adam Assim

Registration:
https://forms.gle/zqDk8uukEdwMLWJc7

e-certificate will be provided

Come and join us. We look forward to see you
REGISTER NOW!

 

Secretary,
Randau Program Committee @ UPMKB
Faculty of Humanities, Management, and Science.

Sukacita dimaklumkan Pusat Islam dgn kerjasama BHEP akan menganjurkan Program Kuliyyah@UPMKB bertajuk KESIHATAN MENTAL seperti ketetapan berikut:
 
Tarikh: 23 Mac 2021 (Selasa)
Masa: 9.00 - 10.00 pagi
 
Bagi yang berkesempatan, marilah bersama-sama kita mengimarahkan majlis ilmu ini.
Kesudian tuan/puan/saudara/saudari menyertai program ini amatlah dialukan.
 
Sekian, terima kasih.
 
Jawatankuasa Kuliah Dhuha UPMKB

 

Let's show our support in Saving Initiative Campaign. We never know the worth of water till the well is dry (Thomas Fuller). Life is impossible without water.
 
Peluang mobiliti secara maya yang dianjurkan oleh Fakulti Pertanian Universitas Gadjah Mada untuk perhatian dan hebahan kepada pelajar tahun 3&4 prasiswazah dan pascasiswazah. Tarikh permohonan bermula pada 1/4/2021 hingga 1/6/2021. Tiada caj dikenakan oleh pihak UGM untuk program ini.
 
Pelajar yang berminat untuk menyertai program ini, dimohon untuk membuat pendaftaran pada link seperti berikut :
 
Pendaftaran di UGM: ugm.id/scsoba2021register 
 
Department of Science and Technology, Faculty of Humanities, Management and Science, Universiti Putra Malaysia Bintulu Campus (UPMKB) in collaboration with Malaysian Society of Agricultural and Food Engineer (MSAE) proudly presents the 7th Agricultural Engineering Annual Regional Convention 2021 (7th ARC2021).
 
This program could build the network of institution, industry and society at the national and international levels. The participants are from undergraduate students, postgraduate students and academics from several countries such as Malaysia, Indonesia, Thailand, Philippines and Brunei.
 
This year activity is a fully virtual competition – Poster, Research Output Video and Model Construction Video with a theme of “Advancement of IR 4.0 for Agriculture Sustainability and Food Security”. It is not limited to that but also comprised of sub-themes:
 
1) Agricultural Engineering
2) Food Engineering
3) Biotechnology
4) Green Technology
5) Agricultural Waste Management
Further information of ARC2021 can be found from our website; http://arc2021.upm.edu.my/
 
We really appreciate your participation in ARC2021. "The more the merrier”. Please do not hesitate to contact us for further clarification. Hope to hear from you soon.

Peluang menyertai program mobiliti kepada semua pelajar siswazah dan prasiswazah. Tarikh tutup permohonan selewat-lewatnya sebelum untuk proses pencalonan pada 01/05/2021.

Untuk keterangan lanjut boleh klik DISINI.

 
CALL FOR ABSTRACTS
 
The Programme Committee is delighted to announce the Call for Abstracts for the International Conference of Social Sciences and Management (iRandau 2021), with the theme “Empowering Community and Beyond” on 22 – 23 June 2021.
 
Kindly visit our website at https//:cutt.ly/ZvpHLPF for registration and abstract submission. For any further inquiries, please don’t hesitate to contact us at irandau2021@upm.edu.my.
 
IMPORTANT DATES:
Early bird submission: 3rd May 2021
Abstract submission deadline: 21st May 2021
Due date for payment of registration: 3rd June 2021
 
For more details, please visit:
 
With our best regards,
Organizing Committee
iRandau 2021
The International Conference of Social Sciences and Management

 

ICOSSH 2021 The 2nd International Conference on Social Sciences & Humanities 2021
 
“The Enculturation of Borneo Ethnic: Perspectives of the Social Sciences and Humanities”
 
The Faculty of Humanities, Management and Science, Universiti Putra Malaysia Campus Bintulu is proud to announce that the 2nd International Conference on Social Sciences & Humanities (ICOSSH 2021) will be held on 7 and 8 July 2021. This year, the conference participants can engage with one another through two modes of presentations – face-to-face and virtual.
 
We are pleased to invite you to submit your original work for presentation at the conference on topics of interests within the areas of social sciences and humanities such as culture, language, literature, politics, history, religion, economics, management, and other related fields. Registration is now open and FREE OF CHARGE thanks to our sponsors.
 
IMPORTANT DATES
Abstract Submission Deadline: 6 June 2021
Extended Abstract Deadline: 20 June 2021
Last Date of Registration: 20 June 2021
Kindly register and submit your abstract to our official email icossh@upm.edu.my.
For further details or to forward your inquiries, please visit our website at http://icossh.upm.edu.my/ or contact us at icossh@upm.edu.my.
 
We look forward to meeting you at ICOSSH 2021. See you there!
 
The ICOSSH 2021 Organizing Committee

The forres2021 is an International Conference on Forest Resources Management 2021: Integrating Knowledge for Improvement.

This conference is jointly organized by Forest Department Sarawak, Malaysia and the Faculty of Agricultural Science and Forestry, Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu Sarawak, Malaysia.  The conference will be held on the 1st and 2nd December 2021.

We are pleased to invite you to participate in this conference (refer to the poster attached).  Kindly visit http://forres2021.upm.edu.my/ for further information.  For any further inquiries, please don’t hesitate to contact us at forres2021@upm.edu.my.

Important Dates

Abstract Submission: 30 April until 16 July 2021

Registration: 17 May until 16 August 2021

Pelajar boleh membuat penilaian Teaching Assesment melalui portal Putra Learning Hub (http://learninghub.upm.edu.my/ta/) yang boleh diakses dengan menggunakan UPM-ID masing-masing,

Tarikh : 30 Mei - 4 Julai 2021

 
We cordially would like to invite all postgraduate students to "Putra Sarjana@UPMKB" session as follows :
"Topic : The Mind of an Academic"
Speaker : Prof. Dr. Jayum Anak Jawan
Date : June 11, 2021
Time : 3.00p.m. - 5.00p.m
Join from the CiscoWebex meeting link
Join by meeting number :
Meeting number ID: 158 269 4824
Password: SARJANA21
✅e-Certificate are provided to participants
❤️Join us and we hope the program session will be meaningful for everyone.
 
📣YLE 2021: YOUTH, LEADERSHIP & EDUCATION PROGRAM📣
Greetings, everyone & We Love UPM❤️
We from the YLE UPMKB-TEGAS Program, Universiti Putra Malaysia Bintulu Campus (UPMKB) are pleased to invite all youths to participate in the YLE 2021: YOUTH, LEADERSHIP & EDUCATION program, which will be held on:
🗓 10 July 2021
🕗 0800 - 1630
📍 Cisco Webex (Online)
Invited Panels/Experts
⭐️ Asst. Prof. Christopher Wan Sageng
⭐️ Ms Sharifah Norizah Syed Ahamad Kabeer
⭐️ Mr Simon Siah Sy Jen
🎯 This program is a series of YLE Program providing a platform to inspire and educate youth through knowledge delivery by the experienced panels in leadership, volunteerism and professionalism.
📌Participation is OPEN to all
📌E-CERTIFICATE will be provided
📌MERIT (UPMKB Students)
📌Participation is FREE
📝To register, you may:
✅Scan the QR CODE provided on the poster, or
~and
On the event day (10 July 2021)
Meeting number: 158 992 4719
Password: YLE2021
✅Scan QR CODE provided on the poster
🎉Come and join us!🎉
For any inquiries, please contact:
✅ Mdm. Joyce (Project Leader)
📞 +60 16 862 4696 (WhatsApp)
UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA BINTULU SARAWAK CAMPUS

Nyabau Road,
97008 Bintulu, Sarawak,
Malaysia

086855201
086855888
BVMRIaA:08:26